Article and photo assignment created for Concordia's InArte Journal Issue 08 | Action/Reaction

Link: http://inartejournal.ca/jean-marc-duchesne/

You Tube Channel
Jean-Marc (JM) Duchesne

Tout le monde peut prendre une photo.
Comment la faire parler, voilà l'astuce.


La grande différence entre créer une bonne photo et une image qui parle à son public est dans l’attitude et l’intention de la personne derrière l’objectif. Ensuite, vous-êtes en mesure de considérer la possibilité  d’être « là au moment propice ».

Mes photos documentaires, de paysages, de bouffe, de voyage, de santé et de gens ont paru dans nombreux magazines, livres, sites web, expositions et galeries d’art.

Clients d’aujourd’hui et d’hier: Le bureau du Dalaï-Lama, Le Cirque du Soleil /Tournée Michael Jackson, UNESCO-Our Place (Patrimoine mondial), Spa Eastman, Tourisme Memphrémagog, TVA, LCN-Info 24heures, CBC/Radio-Canada, L’ACDI, La fondation Maman Dion,  Gourmet Media, Salomon, Ford, Minolta, etc.

email

(514) 266-1219

Everyone can take a pic.
It's how you make it speak that's the trick.


The big difference between a good photo and an image that speaks to your public is in the attitude and the intention of the person behind the lens. Then, and only then, may you consider the possibility of being "at the right place, at the right time".


My photos of news events, landscapes, food, travel, health and people have been featured in numerous magazines, books, websites, exhibitions and art galleries.


Clients present & past: The Office of the Dalaï-Lama, Le Cirque du Soleil / Michael Jackson Tour, UNESCO-Our Place, Spa Eastman, Memphrémagog Tourism, TVA, LCN-24hr News, CBC/Radio-Canada, The Canadian International Development Agency, Maman Dion Foundation,  Gourmet Media, Salomon, Ford, Minolta, etc.